måndag 12 april 2010

Fältstudie nr 2 - En utenatt i Norpan......... Aj!


Ännu en fältstudie är gjord, denna på fastlandet, men ack så ont vi hade efteråt!

Vår vision av en lyckad utekväll var att få tokdansa och kanske hångla lite. Borde inte vara så svårt att uppnå tyckte vi, så efter lite vin och trevligt samtal i soffan gav vi oss ut i den mörka natten på jakt efter lite skoj. Vi brukar inte känna oss gamla eller präktiga. Men denna kväll kände vi båda. Bara att kö var intressant, mycket högljutt men trevliga samtal med grabb gänget framför oss, dock hade den ena en fix grej för sig att typ bitch slappa nya tjejer han träffa, men de var ju bara att ge en lavet tillbaks så höll han tyst, men varför gör man så egentligen?! Ja, de visar hans respekt för de motsatta könet, eller hans brist på att kunna prata med en annan människa, oavsett dess kön.
Väl inne gjorde vi vår grej, men blev smått äldre och präktigare när tiden gick, vi trodde att vi visade lite mycket ben och tuttar, men jämfört med andra där inne var vi nunne klädda, men de är väl ok, alla får klä sig som de vill, men helt ärligt, lite mystik kan väl vara trevligt, behöver ju inte se allt direkt. Sen var det knuff och stök, girl fight på toan och matcho fight på dansgolvet. Så ja, gamla och präktig! Men vi tokdansa i alla fall, halva visionen uppfylld! Sen blev jag riktigt förbannad när en snubbe trängde sig när vi skulle hämta ut jackan och de resulterade i att jag fick hans hand i mitt ansikte, vilken idiot! Och vakterna såg självklart inget, utan bad mig lugna ner mig, va fan! Ska man behöva få en smäll på käkbenet för att man tror på de sociala fenomenet att köa, de är en social regel i vårt samhälle, även om kl 02.30! Men som min kära far säge, -Än är inte den sista idioten född! Ja ja, de som inte dödar härdar! Så min käke gjorde ont och mitt inre var ärrat av all hud jag hade sett hela kvällen!
Sammanfattningsvis var det en spännande kväll, men vi uppfyllde vår vision ( blev lite hångel, tack M) så mission complete!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar