onsdag 28 april 2010

Blunda inte för det, var rädd om din kropp!

Nyligen blev min vän utskälld på krogen av en kille hon hade haft sex med, han står öga mot öga och kallar henne den ena och det andra och säger att efter de hade haft sex har han fått utslag, och de är hennes fel, han har inte varit med någon annan, detta är oansvarigt av henne och hon borde minsann betala hans läkarbesök. Min vän blir riktigt chockad och arg, hon har själv inga utslag ( som visserligen inte behöver betyda att hon inte har något), och om hon nu skulle ha smittat honom var de bådas ansvar att de inte skyddade sig!
BLUNDA INTE FÖR DETTA!
Visst känns det som vi i dagens upplysta samhälle borde veta att kondom är det ända som skyddar din kropp mot könssjukdomar! Ibland känner man sig som en moraltant när man nämner detta, för alla borde liksom redan veta detta. Men ack så fel, jag tror att de är sällan den där kondom en kommer fram och används, de borde vara så att en kille inte skulle kunna få upp den utan en kondom på, så sa min barnmorska sist jag träffade henne, visst skulle det var praktiskt men så är det inte. Och sen är det inte bara killens ansvar, de är ett delat ansvar. Tjejer ska också ha kondomer i fickan och inte vara rädda för att be om att använda den!
Så till er all, var rädda om era kroppar! Och om nått ändå händer, skyll inte ifrån dig, för den som är med i leken får leken tåla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar